ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЩОДО ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДІВ (ЗМІНА ТИПУ)

                                                                                                                                  Інформаційне повідомлення

                                                                                                                                  про проведення громадського обговорення щодо  перепрофілювання (зміну типу)  закладів загальної середньої освіти Балтської міської ради Одеської області

                                                                                                                                   

                                                                                                                                  Оголошується проведення громадського обговорення проєктів рішення Балтської міської ради Одеської області щодо перепрофілювання (зміна типу)  закладів загальної середньої освіти.

                                                                                                                                  Організатор громадського обговорення – Балтська міська рада Одеської області.

                                                                                                                                  Ініціатор громадського обговорення – відділ освіти Балтської міської ради Одеської області.

                                                                                                                                  Мета – врахування думки жителів Балтської міської територіальної громади  щодо перепрофілювання (зміну типу) закладів загальної середньої освіти на території громади та обговорення відповідних проєктів рішень, що будуть виноситися на розгляд сесії Балтської міської ради Одеської області.

                                                                                                                                  І.       Найменування організатора громадського обговорення:  Відділ освіти Балтської міської ради Одеської області

                                                                                                                                  До обговорення пропонуються проєкти рішень щодо:

                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу) Пасицелівського ліцею  Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу) Саражинського ліцею Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу)  Білинського ліцею  Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу) Березівського ліцею Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу) Бендзарівського ліцею імені Т. П. Боднар Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу) Немирівського ліцею імені академіка НАН України Івана Федоровича Кураса Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу) Гольмянського ліцею Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу) Чернеченської гімназії Балтської міської ради Одеської області
                                                                                                                                  • Перепрофілювання (зміна типу)  Сінненської гімназії Балтської міської ради Одеської області

                                                                                                                                  ІІ.     Нормативне забезпечення:

                                                                                                                                  Стаття 143 Конституції України. Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого  самоврядування утворюють,  реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

                                                                                                                                  Стаття 26  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Реорганізація або ліквідація навчальних закладів  комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

                                                                                                                                  Стаття 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»      Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).

                                                                                                                                  Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають районні, міські, сільські, селищні ради.

                                                                                                                                  Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають  міські, сільські, селищні ради

                                                                                                                                  Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення засновника,  який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

                                                                                                                                  Бюджетний кодекс України:   Стаття 1032 1. Освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти: початкові школи, гімназії ( крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї.

                                                                                                                                  Стаття 51. Особливості здійснення окремих видатків бюджету

                                                                                                                                  1. Керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату (грошове забезпечення), включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату (грошове забезпечення), затверджених для бюджетних установ у кошторисах.

                                                                                                                                  Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088 «Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами»

                                                                                                                                  Формування обсягів освітньої субвенції для місцевих бюджетів  здійснюється  відповідно до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими  бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088

                                                                                                                                  Розподіл освітньої субвенції між місцевими бюджетами  щороку здійснюється на підставі контингенту учнів усіх закладів загальної середньої освіти, розрахункової наповнюваності класів станом на 5 вересня року, що передує бюджетному періоду.

                                                                                                                                  Формульна розрахункова наповнюваність класів для закладів загальної середньої освіти Балтської міської територіальної громади становить  -16,5

                                                                                                                                  Діючий формульний підхід до розподілу освітньої субвенції спрямований на підвищення якості освітніх послуг через стимулювання органів місцевого самоврядування до оптимізації неефективної мережі закладів освіти.

                                                                                                                                  Розподіл освітньої субвенції за встановленою розрахунковою  формулою  не дає можливості забезпечувати виплату заробітної плати з передбаченими нарахуваннями педагогічним працівникам закладів освіти.

                                                                                                                                  В умовах воєнного стану надзвичайно гостро постає питання наповнення місцевого бюджету, що не дає можливості створити належні умови життєзабезпечення малокомплектних  закладів освіти та вимагає вкрай відповідального ставлення до раціонального використання наявного фінансового ресурсу.

                                                                                                                                  ІІІ. Передумови:

                                                                                                                                  Демографічна криза сільської місцевості є досить гострою проблемою і має тенденцію до зростання.

                                                                                                                                  Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту, кількість учнів у класі (наповнюваність класу) комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів. Наповнюваність класу менше 5 учнів передбачає індивідуальну форму навчання (педагогічний патронаж). Зазначена форма навчання  відповідно до навчального плану передбачає для учнів початкової школи на всі предмети лише 5 годин (уроків) на тиждень, для учнів базової школи – 8 годин на тиждень. Це,  кардинальним чином,  позбавляє дітей у закладах освіти з наповнюваністю класів менше 5 учнів, можливості доступу до якісних освітніх послуг.

                                                                                                                                  Початкова школа може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть навчатися в одному з’єднаному класі (класі-комплекті) або в різних класах. Гранична наповнюваність таких класів-комплектів становить не менше п’яти та не більше дванадцяти осіб.

                                                                                                                                              Аналіз демографічної ситуації у населених пунктах, за місцем розміщення зазначених закладів освіти,  прогнозує зменшення  чисельності учнів першого класу на 5 наступних років. І саме це унеможливлює забезпечення виконання головних завдань школи: якість знань; рівень компетентнісного розвитку; формування навичок колективного  спілкування ;  здобуття комунікаційних та  лідерських навичок; реалізація можливостей повноцінного розвитку  здібностей та творчої майстерності здобувачів освіти. Тільки конкурентне середовище мотивує до здобуття  кращих результатів.

                                                                                                                                              Досить гостро постає проблема кадрового забезпечення сільських закладів загальної середньої освіти з малою наповнюваністю учнів. Досить часто один вчитель викладає по декілька навчальних предметів, являючись фахівцем лише з одного предмета, що суттєво впливає на якість викладання. Варто відзначити, що практично 60-80 % педагогічних працівників у цих закладах не є місцевими жителями, а це потребує додаткових видатків місцевого бюджету на забезпечення підвезення педагогічних працівників,  або компенсацію  їх витрат  на оплату дороги до місця роботи та у зворотному напрямі. 

                                                                                                                                  Щорічно переважна видаткова частина бюджету громади  використовується на забезпечення функціонування освітньої галузі. Фінансування  матеріально-технічного забезпечення, оплата енергоносіїв, палива для  опалювального періоду, водозабезпечення, підвезення учнів, харчування, утримання шкільних автобусів,  будівель і споруд,  ремонтні роботи, заробітна плата технічного персоналу, тощо  здійснюється коштами місцевого бюджету в межах наявного фінансового ресурсу. Лише заробітна плата педагогічних працівників фінансується державою в рамках  освітньої субвенції. 

                                                                                                                                  У разі прийняття рішення перепрофілювання , наведених у даному обговоренні закладів освіти, школярі  будуть забезпечені  підвезенням, з дотриманням права вибору будь-якого  закладу міста для продовження навчання.

                                                                                                                                   

                                                                                                                                  Запрошуємо  долучитися з 01.06. 2023 до 31.05. 2024 року до громадських обговорень проєктів рішень.

                                                                                                                                  Конкретні  терміни проведення обговорень  на окремих територіальних одиницях, враховуючи обмеження воєнного стану,  будуть визначатися розпорядженням міського голови.         

                                                                                                                                   ІV. Формат проведення громадського обговорення:

                                                                                                                                  • публічне громадське обговорення може проводитися за  форматами громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей з громадськістю і колективами ЗЗСО   на базах   закладів освіти.

                                                                                                                                      Пропозиції, розповсюджені через соціальні мережі, до уваги не приймаються.

                                                                                                                                  V. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора  громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення: 

                                                                                                                                  Відділ освіти Балтської міської ради Одеської області

                                                                                                                                  Адреса 66101, Одеська область, місто Балта,  вул. Любомирська 193

                                                                                                                                  тел. 048 66 2-34-05;  2- 34-82

                                                                                                                                  E-mail: balta_miskvo@ukr.net                    

                                                                                                                                    Зауваження та пропозиції просимо надавати з 01.06.2023 року по 31.05.2024 року на електронну адресу : balta_miskvo@ukr.net

                                                                                                                                  VІ. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення   Кулик Петро Янкович

                                                                                                                                  VІІ. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході громадського обговорення зауважень, пропозицій визначається та здійснюється організатором.

                                                                                                                                  Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на офіційному сайті відділу освіти Балтської міської ради.